BVH over arbeidsmarktcommunicatie
HomeWhitepapersWhitepaper: Employer Branding – Waarom juist nu?

Whitepaper: Employer Branding – Waarom juist nu?

Employer branding is zeker geen nieuwe term. Simon Barrow introduceerde de term in de jaren ’90 en definieerde employer branding zes jaar later samen met Tim Ambler voor het eerst in een academisch artikel. In dit artikel werd voor het eerst getracht om twee verschillende discipines, human resources en brand marketing, samen te brengen in één framework. Geen gekke gedachte, aangezien mensen en merken ook toen al werden gezien als een van de belangrijkste resources van organisaties. Dus waarom niet proberen om deze twee disciplines bij elkaar te brengen?

En inderdaad, het bleek een groot succes. Ondertussen zijn er al tienduizenden onderzoeken gevoerd naar de toegevoegde waarde en de effecten van employer branding. Dat organisaties op verschillende punten voordeel behalen uit een sterk employer brand is ondertussen wel duidelijk. En toch zijn er nog veel organisaties er nog niet van overtuigd dat het investeren in je employer brand anno 2017 een van de beste investeringen is die je kunt doen voor je organisatie. Dit whitepaper gaat dieper in op waarom employer branding zo belangrijk is. En zeker waarom het juist nú zo belangrijk is en hoog op de agenda zou moeten staan binnen bestuurskamers.
Benieuwd naar de volledige whitepaper? Laat je gegevens achter en ontvang de whitepaper direct!

 

VOLG ONS

willemijn@bvh.nl

Willemijn Kaal, Msc. Afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam via de master Corporate Communication. Binnen BVH de consultant arbeidsmarktcommunicatie & employer branding. Houdt van reizen, lekker eten en sport.

GEEN REACTIES

PLAATS EEN REACTIE