BVH over arbeidsmarktcommunicatie

TNO

TNO is een bekende naam, maar mensen hebben weinig en eenzijdig beeld van de organisatie. En zeker als potentieel werkgever. Het beeld wat men heeft van TNO is dat van saai, technisch laboratorium waar vooral getest wordt. Niets is minder waar! TNO is in de beleving van mensen veel te abstract, te theoretisch, te weinig menselijk. Dat geldt voor technici, maar voor mensen die uit alpha en gamma studie- en beroepsrichtingen komen in nog veel sterkere mate. Terwijl juist hieraan (ook) een grote behoefte aan is. TNO trekt daarmee spontaan te weinig en een te eenzijdig type mensen aan.

De campagne wil laten zien dat er bij TNO veel interessant werk wordt gedaan, met een hoge mate van actueel algemeen en maatschappelijk belang. En dat hiervoor dan ook zeker niet alleen technici nodig zijn, maar vooral ook mensen met verschillende interesses, achtergronden en mentaliteit. TNO is een organisatie van mensen voor mensen. Het corporate thema is niet voor niets: Innovation for Life.

Binnen TNO moet de campagne bijdragen aan het gevoel van trots, waardoor medewerkers zich meer verbonden voelen met de organisatie en TNO vaker willen aanbevelen bij relevant extern talent.

De campagne is ontwikkeld binnen het eerder voor TNO (ook door BVH) ontwikkelde activatiethema: Let’s find out. Dit thema nodigt mensen uit om mee toe doen, mee te denken en sluit aan op de intrinsieke motivatie van iedere TNO’er: de ongebreidelde nieuwsgierigheid om te willen weten hoe het zit. Thema wordt in deze campagne ingezet om het menselijke gezicht van TNO te ontdekken.

VOLG ONS

willemijn@bvh.nl

Willemijn Kaal, Msc. Afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam via de master Corporate Communication. Binnen BVH de consultant arbeidsmarktcommunicatie & employer branding. Houdt van reizen, lekker eten en sport.

GEEN REACTIES

PLAATS EEN REACTIE