BVH over arbeidsmarktcommunicatie
HomeCasesEY Personal Career Design

EY Personal Career Design

Het vak accountancy heeft zich de laatste jaren enorm ontwikkeld. De focus van een accountant in de controle is de laatste jaren sterk verbreed en vereist ontwikkeling in meerdere disciplines. Naast het controleren van de traditionele jaarrekening, geeft EY nu ook assurance bij bijvoorbeeld sustainability reporting en fraude bestrijding. En zijn ze adviseur op het gebied van financiële vraagstukken en op het gebied van IT. De kwaliteitseisen die aan hen gesteld worden, zijn behoorlijk opgeschroefd door de politiek en toezichthouders. Het vak ligt onder een vergrootglas.

De missie van EY is “Building a better working world”. Het is het leidmotief, de oprechte motivatie van waaruit EY werkt. Iedere EY-medewerker is ele dag een belangrijke schakel in het bouwen van die betere wereld. Alles wat zij doen- elke administratieve controle, elke advieskans, elke interactie met een klant of met een collega moet er voor zorgen dat de werkende wereld weer een beetje beter is dan daarvoor.

Om de missie en ambities met succes te bereiken, is een grote mate van diversiteit en flexibiliteit van de dragende professionals noodzakelijk en dus van de gehele EY organisatie. Om dit diverse talent aan te trekken en te ontwikkelen heeft BVH heeft in opdracht van EY een campagne opgezet genaamd Personal Career Design. Met deze campagne zijn we bewust op zoek zijn gegaan naar verschillen. Niet alleen in studierichtingen, maar ook in interesses, achtergronden, culturen etc. Kortom, EY gaat op zoek naar een diversiteit aan mensen die allemaal vol in hun kracht gezet worden en alles uit hun talent weten te halen.

Dat betekent ook dat de “one size fits all” aanpak losgelaten moet worden. Gebruikelijk is om alle talenten naar een min of meer zelfde eindpunt op te werken (RA/partner). Hierbij wordt voorbijgegaan aan de verschillende rollen en wensen die mensen kunnen en willen hebben in de dienstverlening van EY. Het gevolg is dan ook vaak dat veel talent minder gemotiveerd raakt of zelfs vroegtijdig gedesillusioneerd afhaakt.

Met het Personal Career Design draait EY het om: ze gaan talenten vanuit verschillende startposities brengen naar verschillende “eindpunten”. Met andere, betere op de nieuwe tijd, op de nieuwe ambities en op de nieuwe generatie talenten afgestemde ontwikkelpaden.

VOLG ONS

willemijn@bvh.nl

Willemijn Kaal, Msc. Afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam via de master Corporate Communication. Binnen BVH de consultant arbeidsmarktcommunicatie & employer branding. Houdt van reizen, lekker eten en sport.

GEEN REACTIES

PLAATS EEN REACTIE