BVH over arbeidsmarktcommunicatie

DRV

DRV is een accountants- en advieskantoor in Zuid West Nederland met 12 vestigingen en ruim 500 medewerkers. DRV is voornamelijk groot geworden door fusies en overnames waardoor de identiteit van DRV verscholen lag achter allemaal verschillende identiteiten.

BVH heeft DRV geholpen hun identiteit naar boven te halen door een Sturende Gedachte voor hen te ontwikkelen: “DRV. Het bereikbare topkantoor”. Daarmee neemt zij een typische “tussenpositie” in. Het kantoor wilt wegblijven van de associatie met de grote kantoren, waar ontegenzeglijk een sfeer omheen hangt van: te duur, te internationaal en te veel overbodige uiterlijkheden. Het zijn juist die kantoren die grote moeite hebben om zich in te vechten bij het MKB en dankzij bovenstaande associaties is de kans groot dat het zo ook nooit gaat lukken.

DRV wil ook niet het kleine kantoor op de hoek zijn. Daaraan kleven weer hele andere beelden: weliswaar extreem bereikbaar en persoonlijk, maar ook provinciaal en niet professioneel genoeg; zeker niet als het ingewikkeld wordt.

DRV combineert “the best of both worlds”: bereikbaarheid en topkwaliteit. Op basis van de Sturende Gedachte is vervolgens een corporate thema ontwikkeld: Stilletjes een van de beste kantoren van Nederland. Waarmee we zeggen: DRV hoort bij de top; alleen heel veel mensen weten dat nog niet. We zijn het ongemerkt, haast sluipenderwijs geworden, door ons te concentreren op ons werk en niet op randzaken. Het is deze bescheidenheid en kwaliteit die DRV ten diepste typeert.

Uiteindelijk heeft BVH ook nog een employer brand ontwikkeld wat vervolgens aan de basis lag van een arbeidsmarktcampagne. Het werven van toptalent is voor de middelgrote accountants- en adviesorganisaties namelijk telkens weer een grote uitdaging. De natuurlijke trek van het toptalent in de markt is met name richting de grote (internationale) kantoren. Maar om de titel “bereikbare topkantoor” waar te maken, moeten ze wel de juiste toptalenten uit de markt weten te vissen.

Daarom wil DRV zich heel duidelijk en aantrekkelijk onderscheiden ten opzichte van de grote kantoren als de professionals van de echte economie. DRV claimt met de campagne dit begrip en positioneert zich als de werkgever waar je moet zijn als je als (young) professional wilt werken bij het beste kantoor van Nederland voor de professionele ondernemers uit de midden markt.  De ondernemers die de onbetwistbare ‘backbone’ van de Nederlandse economie vormen. Zij die Nederland groot en sterk maken, die met wat ze produceren of verkopen echte waarde toevoegen en elke dag keihard bezig zijn om zichzelf te verbeteren.

VOLG ONS

willemijn@bvh.nl

Willemijn Kaal, Msc. Corporate communicatie gestudeerd aan de Universiteit. Binnen BVH verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie & employer branding. Houdt van reizen, lekker eten en sport.

GEEN REACTIES

PLAATS EEN REACTIE