Jong talent en social networks

Zou er een toekomst zijn waarbij AMC campagnes zoals we die nu kennen er niet meer zijn? Waar werkgevers zich ‘alleen maar’ zouden hoeven mengen in social networks van de doelgroep? Ik denk in ieder geval dat werkgevers zich veel meer in conversaties van de doelgroep zullen willen mengen. En vanuit de doelgroep gezien zal het belangrijker worden dat werkgevers zichzelf openstellen voor vragen en discussie. Hoe je dat doet, wat wel en niet werkt, wat de doelgroep dan van een werkgever verwacht… allemaal vragen die u zullen bezighouden. En ons ook.

Daarom houden wij continue vinger aan de pols bij de doelgroepen van de toekomst. We willen graag (blijven) begrijpen welke communicatiekanalen jongeren onderling gebruiken, hoe hun (online) netwerken eruit zien en welk soort communicatie zij van (werkgevers)merken verwachten.

Onlangs volgden we voor KPMG heel intensief 6 toekomstige toptalenten via een Twitter-kanaal en via filmpjes die zij voor ons maakten met hun Flip-camera. Om een zo eerlijk en compleet mogelijk beeld te krijgen van hun belevingswereld en hun netwerken. Daarover later meer.

De komende dagen delen we korte compilaties van wat open gesprekken die we met jongeren voerden over het hoe en waarom van social network sites. Als eerste een kort filmpje waarin één van de jongeren heel treffend uitlegt wat het succes van Facebook is: je kunt ermee communiceren, delen (het gevoel hebben ergens onderdeel van te zijn), én je kunt tegelijkertijd werken aan je eigen identiteit. En dat dan ook nog internationaal!

Door: Marlies de Gooijer | maandag, 9 augustus 2010

Share |  

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Fotografie
Thuis voelen op je werk is belangrijk. Je werk moet je passen. De PersoneelZaak vroeg fotografen Marcel Molle en Hans Aarsman om op zoek te gaan naar beelden van werkplekken waarbij de persoonlijke stempel van mensen zichtbaar wordt.
Contact
Voor meer info kunt u contact opnemen met Jeroen Kaal: 06-21537412.
De PersoneelZaak | Honingerdijk 80, 3062 NW Rotterdam.
T 010 890 98 10 | F 010 890 98 06 | kaal@personeelzaak.nl
De PersoneelZaak is onderdeel van de BVH Groep.